Med allt mer aktiva och avancerade cyberkriminella är det viktigt att förbereda sig för säkerhetsincidenter. Det kan vara allt från hackning och dataintrång till ransomware, virus och skadlig programvara.
Effektiva rutiner för händelsehantering – Incident Response – blir allt viktigare.
Netsecurity har ett incidenthanteringsteam med högt certifierade och kompetenta säkerhetsexperter som kan bistå vid allvarliga incidenter.
Vi är specialiserade på att hjälpa företag att återgå till normal affärsverksamhet så snabbt som möjligt, och med lägsta möjliga kostnader.
Vår tjänst Händelsehantering består av både akut hjälp när ett företag utsatts för ett angrepp, och förebyggande åtgärder. Genom effektiva informationsrutiner kan vi drastiskt minska den tid det normalt tar att få en överblick över en incident. Vi arbetar också aktivt med att etablera proaktiv säkerhet för olika aktiviteter.
Alarmtelefon 24/7/365
Avtale med 2 timers responstid
Et hendelseshåndteringsteam som er godkjent av NSM
Et team skreddersydd ditt behov og din hendelse
Tilgang til sikkerhetskompetanse
Hjelper med å identifisere tiltak etter en sikkerhetshendelse
Netsecurity ingår i den norska säkerhetsmyndighetens godkännandesystem för incidenthantering.
Om godkännandeordningen skriver NSM att ”NSM har ställt strikta men relevanta krav på dem som vill ansöka om ordningen. Sökande ska inte bara dokumentera att de tekniskt kan hantera en incident, utan de ska uppfylla definierade krav inom nio olika områden inom incidenthantering. Detta inkluderar områden som organisation, process, kompetens, verktyg och rapportering”.
Vi arbetar i flera steg i en kvalitetssäkrad process:
Företag som är förberedda klarar sig mycket bättre vid en cyberattack. Det innebär både att ha tydliga rutiner för vad man ska göra, och att ha övat i förväg.